DECEMBER DEALS!

Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis!

Eigen atelier & flagship in 's-Hertogenbosch!

Gratis ruilen & onderhoud!

FAQ

De kans bestaat dat jouw vraag al eerder gesteld is. Om jouw (en onze) tijd te besparen, hebben we de veelgestelde vragen hieronder op een rij gezet. Staat jouw vraag er niet tussen, dan kun je natuurlijk alsnog contact met ons opnemen.



  • 2nd Life Program

    • Ik heb een andere vraag over jullie 2nd Life Program, wat kan ik het beste doen?

      Het makkelijkste is om jouw vraag naar ons te mailen via info@laauw.com.

    • What is the quality of the bags in the 2nd Life Program?

      De kwaliteit van de tassen in ons 2nd Life Program is altijd volgens de kwaliteitsnorm van een nieuwe tas, omdat we namelijk alle tassen controleren en indien nodig repareren in ons eigen atelier. Het enige wat je gaat zien zijn natuurijk de gebruikersporen van de vorige eigenaar, maar dit maakt de tas juist mooier!

    • Wat krijg ik er voor terug nadat ik mijn tas heb aangeboden voor jullie 2nd Life Program?

      Dat hangt uiteraard af van het model en de huidige kwaliteit van de Laauw tas, maar we zullen je altijd een persoonlijke voucher code toesturen met een waarde tussen de €15 – €55 die je kunt besteden in onze webshop en in onze Flagship Store.

    • Hoe kan ik mijn Laauw tas aanbieden voor jullie 2nd Life Program?

      Door ons een mail te sturen met de naam van je tas en foto’s van de huidige kwaliteit, zullen wij vervolgens bepalen of jouw Laauw tas geschikt is voor ons 2nd Life Program. Je kunt jouw mail sturen naar info@laauw.com.

  • Bestellingen & bezorging

    • Ik heb een andere vraag over mijn bestelling, wat kan ik het beste doen?

      Het makkelijkste is om je vraag dan te mailen naar info@laauw.com. Vermeld daar altijd jouw ordernummer bij.

    • Ik heb een pre-order geplaatst, hoe lang duurt het voor deze wordt uitgeleverd?

      Dit staat altijd aangegeven op de productpagina van het betreffende product. De datum die hierop aangegeven staat is nog geen garantie, omdat wij zelf ook afhankelijk zijn van het transport. Je zult altijd tijdig op de hoogte worden gebracht wanneer jouw pre-order eerder of later wordt bezorgd dan aangegeven.

    • Worden bestellingen overal ter wereld gratis bezorgd?

      Ja!

    • Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen Track & trace ontvangen. Wat nu?

      Mocht je geen tracking code per mail ontvangen hebben, graag nog even aanvragen via info@laauw.com. 

    • Hoe lang duurt het voor mijn bestelling wordt bezorgd?

      Vandaag besteld is de volgende dag in huis. Je hebt zelfs de optie om de bestelling die je voor 10:00 uur besteld dezelfde dag te laten bezorgen. Buiten Nederland is de levertijd 1-3 dagen. Je kunt je bestelling altijd volgen via de Tracking link die je per mail ontvangt.

  • Klantenservice & contact

    • Ik heb een algemene vraag, waar kan ik die het beste stellen?

      Met algemene vragen kun je altijd terecht bij ons via info@laauw.com. Daarnaast kun je van dinsdag t/m zondag ook terecht in onze Flagship Store in Den Bosch.

    • Ik heb meer dan 48 uur geleden een mail gestuurd, maar heb nog geen antwoord, wat moet ik doen?

      Het kan zijn dat je mail ons is ontgaan. Stuur dan gerust nog een reminder via info@laauw.com.

    • Hoe kan ik het best in contact komen met Laauw?

      Je kunt via onderstaand contactformulier altijd een bericht sturen naar onze klantenservice. Wij doen er alles aan om uiterlijk binnen 48 uur terug te komen op je bericht. Daarnaast hebben we een Flagship Store in Den Bosch waar je van dinsdag t/m zaterdag van harte welkom bent.

  • Productverzorging & reparaties

    • Zijn jullie producten milieuvriendelijk?

      We vinden het als merk erg belangrijk dat we op een maatschappelijk verantwoorde manier ondernemen. U kunt hier meer over lezen in het volgende artikel: https://www.laauw.com/2019/10/08/eco-materials-happy-people/

    • Zit er verschil tussen het leer in verschillende collecties?

      Ja, we gebruiken verschillende soorten leer voor de collecties. Vaak wordt dit per collectie ook duidelijk aangegeven. Er zijn enorm veel type leer, maar om het makkelijk te maken leggen we je 2 soorten leertypes uit waar wij het meest gebruik van maken; leer met een openstructuur of leer met een meer gesloten structuur.

      Leer met een open structuur houdt in dat de toplaag van het leer licht is opgeschuurd waardoor het een robuustere en stoerdere uitstraling krijgt. Dat betekent echter wel dat het ook gevoeliger is voor krasjes en vlekjes. Dit leertype wordt ook wel vaak Nubuck genoemd.

      Leer met een meer gesloten structuur wordt in onze collecties ook wel ‘full grain’ (volnerf) genoemd. Dat betekent dat het de toplaag van het leer is. Ook deze toplaag kan nog wat gevoeliger zijn voor krasjes en vlekjes wanneer we het onbehandeld laten. Als dit zo is wordt het aangegeven in de productomschrijving. Je kunt dan rekening houden met een stoerdere uitstraling. We werken ook met ‘full grain’ leer wat een meer afgedekte toplaag heeft, zodat het minder gevoel is voor krasjes en vlekjes en dus een meer egalere uitstraling houdt in gebuikt.

      Bij alle leersoorten, en dus ook bij onze tassen, kun je er rekening mee houden dat het mooier wordt in gebruik – zoals dat vaak is bij natuurproducten. Verder raden we je altijd aan gebruik te maken van onze onderhoudsspray die te vinden is in de webshop.

    • Mijn tas is kapot, hoe lossen jullie dit op?

      Uiteraard is dit afhankelijk van het defect en hoe het tot stand gekomen is. Middels kwaliteitscontroles streven we altijd de hoogste kwaliteit na, maar het blijft mensenwerk, dus kan het altijd gebeuren dat een stiknaad of gesp door normaal gebruik loslaat. In dat geval bieden wij je de volgende twee opties:

      (aanbevolen) Je laat het defect repareren bij een lokale kleding- of schoenmaker. Wij vergoeden deze kosten uiteraard voor je. Het voordeel voor jou is dat jij snel je tas weer terug hebt. En dan is er nog het voordeel voor het milieu, aangezien de tas niet teruggestuurd én nog eens opnieuw geleverd hoeft te worden. Vandaar dat we deze manier aanbevelen.
      Je kunt de tas ook kosteloos terugsturen naar ons atelier in Nederland, waar wij dan de tas voor jou repareren. Door de doorlopende drukte dienen wij deze reparatie vaak 2 tot 3 weken vooruit te plannen, waardoor het kan zijn dat jij je tas 4 weken moet missen.

    • Waar worden de tassen gemaakt?

      In ons atelier in Nederland worden alles tassen ontworpen en gereedgemaakt voor productie. Een groot gedeelte van ons productie vindt plaats in Nederland. Door het netwerk wat we in de afgelopen jaren hebben opgebouwd kunnen we met de juiste leersoorten en in samenwerking met onze productiepartners in Waalwijk en omstreken toegankelijke en goede prijs/kwaliteit collecties uitbrengen. Daarnaast hebben we productie partners in Portugal, Marokko en India.

    • Hoe kan ik het leer het beste verzorgen?

      In het volgende artikel kun je daar alles over lezen: www.laauw.com/2019/07/29/how-to-care-for-your-leather-bag/

  • Returns & refunds

    • Hoe lang duurt het voordat mijn geld wordt teruggestort?

      Nadat we je retour in goede orde hebben ontvangen wordt de terugbetaling automatisch binnen 14 dagen uitgevoerd.

    • Tot hoe lang na ontvangst kan ik mijn bestelling retourneren?

      Je kunt je bestelling binnen 30 dagen na ontvangstdatum retourneren.

    • Wat kost het om mijn bestelling te retourneren?

      Dit is geheel kosteloos. Enkel producten die gekocht zijn in een SALE kunnen niet kosteloos geretourneerd worden.

    • Hoe retourneer ik mijn bestelling?

      Via de volgende link kun je jouw retourlabel downloaden: https://laauw1.shipping-portal.com/rp/
      Let op dat jouw ordernummer alleen werkt wanneer je het retourlabel binnen 30 dagen aanvraagt.

      Wanneer het om een reparatie gaat graag de tas naar onderstaand adres sturen. De verzendkosten betaal je dan zelf.

      Laauw Flagship Store
      Vughterstraat 62
      5211 GK ‘S-HERTOGENBOSCH

Niets missen?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang €10 korting op jouw eerste bestelling